12172017Κυρ
ΕνημέρωσηΠεμ, 09 Νοε 2017 11am

Προαιρετικά

Φύλλο 120 - Δεκέμβριος 2013

Προτεραιότητα της Κυβέρνησης και του Δήμου μας η στήριξη των Δημόσιων Σχολείων ανάλογα με τις ανάγκες τους

 Γράφει η Μαρία Κρέτση

 Τον Νοέμβριο που μας πέρασε το Δημοτικό Συμβούλιο της πόλης μας ενέκρινε ομόφωνα την έγκριση της μελέτης ανακατασκευής της πατρικής οικίας του μεγάλου μουσικοσυνθέτη, Μίκη Θεοδωράκη, στον Γαλατά. Η ολοκλήρωση της μελέτης οφείλεται στην προσφορά Χανιωτών μελετητών και θα εκτελεστεί σε δύο φάσεις. Στην πρώτη φάση θα ανακατασκευαστούν δύο τμήματα του κτηρίου με το ποσό των 245.000 ευρώ με πόρους του Δήμου.

Τον Δεκέμβριο, ο πρωθυπουργός κ. Σαμαράς δεν μας τίμησε «δυστυχώς» με την παρουσία του στα 100χρονα της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα, αλλά ευτυχώς έδωσε εντολή να δοθεί το ποσό των 200.000 ευρώ στο Ίδρυμα «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος», για να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητά του.

Κανείς δεν θα μπορούσε να είναι αντίθετος με την μετατροπή της οικίας Θεοδωράκη σε κέντρο πολιτισμού και έρευνας, έργο το οποίο ταυτόχρονα θα αναβαθμίσει πολιτιστικά την περιοχή του Γαλατά. Η χανιώτικη κοινωνία επίσης γνωρίζει πολύ καλά τη συμβολή του Ιδρύματος «Ελευθέριος Κ. Βενιζέλος» στην προαγωγή  της ιστορικής γνώσης, της επιστήμης και της έρευνας και τη στενή σχέση που αναπτύσσει με τα σχολεία πραγματοποιώντας εκπαιδευτικά προγράμματα.

Όμως θα «τολμήσω» να υποστηρίξω το αυτονόητο. Τα πρωτογενή κέντρα γνώσης και πολιτισμού είναι τα ΣΧΟΛΕΙΑ. Τα παιδιά μαθαίνουν τον Θεοδωράκη μέσα στα σχολεία. Μαθαίνουν την αντιστασιακή του δράση, τραγουδούν τα τραγούδια του, τ’ αγαπούν, τους αρέσει να τ’ ακούν σε όλη τη μετέπειτα ζωή τους, ακόμη κι αν τα μουσικά ακούσματα της οικογένειάς τους είναι διαφορετικά. Για τον Βενιζέλο μαθαίνουν μέσα στα σχολεία. Για τη ζωή του, την πολιτική του δράση, τους αγώνες που έδωσε για να δημιουργήσει μια βιώσιμη χώρα και να εκπληρώσει τον διακαή πόθο όλων των Κρητικών, την ένωση του νησιού μας με τη μητέρα Ελλάδα. Από τα δημόσια σχολεία εξάλλου θα προέλθει η πλειοψηφία των ανθρώπων που θα στελεχώσουν τα μουσεία, τα ερευνητικά, επιστημονικά και πολιτιστικά κέντρα της χώρας μας και όχι μόνο.

Γι’ αυτό λοιπόν προέχει η βιωσιμότητα των δημόσιων σχολείων. Αυτό πρέπει να συνειδητοποιήσει η κυβέρνηση και ο κ. Σαμαράς έχει χρέος να επιδείξει τη γενναιοδωρία του και προς αυτήν την κατεύθυνση. Δεν μας ενοχλεί καθόλου η απουσία του από τις επετειακές εκδηλώσεις της Ένωσης, μας ενοχλεί έντονα η υποχρηματοδότηση των σχολείων. Η Δημοτική Αρχή του τόπου μας οφείλει από τη μεριά της να στηρίζει οικονομικά πρώτα τα σχολεία και να τα στηρίζει με κριτήριο τις ανάγκες του κάθε σχολείου, τις αντικειμενικές και επείγουσες. Δεν μπορεί μια ζημιά στο Γήπεδο Περιβολίων να επισκευάζεται άμεσα, γιατί θα είναι πρόβλημα στη διεξαγωγή ενός προγραμματισμένου αγώνα, ενώ κάποια φθορά σ’ ένα σχολείο, η οποία δημιουργεί πρόβλημα στη λειτουργία του, να περνούν  εβδομάδες ή και μήνες για να αποκατασταθεί. Δεν είναι υπεύθυνο να γίνονται εργασίες συντήρησης σε κάποια σχολεία, επειδή ο διευθυντής ή κάποιο μέλος του συλλόγου γονέων γνωρίζουν τα αρμόδια πρόσωπα και μπορούν να τα πιέσουν. Δεν είναι λογικό να βάφεται ένα σχολείο εξωτερικά και εσωτερικά που δεν το έχει ανάγκη, γιατί έχει βαφτεί πρόσφατα και έχει διατηρηθεί φρέσκο και καθαρό και άλλο να έχουν περάσει πέντε χρόνια από τον τελευταίο ελαιοχρωματισμό του. Δεν είναι δίκαιο άλλα σχολεία να αναβαθμίζονται εξ ολοκλήρου ενεργειακά και σε άλλα οι μαθητές να κάνουν μάθημα με αδιάβροχα και ομπρέλες γιατί τις βροχερές μέρες στάζει νερό από το ταβάνι, οι ρωγμές του οποίου είναι χιλιομπαλωμένες με σιλικόνη!!!;;; Δεν είναι δείγμα ευσυνειδησίας και υπευθυνότητας οι επισκευαστικές εργασίες που πρέπει να γίνουν σ’ ένα σχολείο, για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών, να εντάσσονται σε διαδικασία δημοπράτησης, η οποία μπορεί να ολοκληρωθεί μετά από τρεις μήνες!!!;;; (Τα παραδείγματά μου αντιπροσωπεύουν συγκεκριμένα σχολεία.)

Κλείνω με κάτι επίκαιρο. Τα σχολεία, με αφορμή την 100η επέτειο της Ένωσης της Κρήτης με την Ελλάδα, απέδειξαν ότι μπορούν να επωμιστούν με πλήρη επίγνωση την ευθύνη  του εορτασμού επετειακών εκδηλώσεων. Αυτό φάνηκε από τη συμμετοχή των σχολείων της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στο Μαθητικό Συνέδριο που διοργανώθηκε τη σχολική χρονιά 2012-2013 και από τις πρόσφατες δράσεις σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Θα μπορούσαν λοιπόν οι παράτες να είναι λιγότερες-άρα και τα έξοδα λιγότερα- και ο λόγος να δοθεί στα παιδιά και στη νεολαία μας. Οι επίσημοι προσκεκλημένοι να έχουν την ευκαιρία να δουν τη δουλειά που γίνεται μέσα στα σχολεία. Άλλωστε, το πανηγυρικό, το λαμπρό και το στομφώδες δεν αποδίδουν ποτέ επαρκώς το ουσιώδες. Και το ουσιώδες είναι, για παράδειγμα, το ιστορικό ντοκιμαντέρ που δημιούργησε το 16ο Διαπολιτισμικό Δημοτικό Σχολείο Χανίων, την επιστημονική-ιστορική επιμέλεια του οποίου είχε η κ. Άντα Μαλανδράκη, μέλος του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων. Ο Μάντακας, ο Γιάνναρης, οι Χάληδες, ο Καγιαλές, ο Βενιζέλος σίγουρα ένιωσαν πιο δικαιωμένοι και τιμημένοι από τον τρόπο που τους προσέγγισαν οι μαθητές και οι μαθήτριες του συγκεκριμένου σχολείου.