12122017Τρι
ΕνημέρωσηΠεμ, 09 Νοε 2017 11am

Η Σύριγγα του Πάνα

Τραπεζώματα

stef7

Ξετσουνίσανε οι τράπεζες και φτιάξανε πάλι πάγκους με νέα γυαλιστερά «τραπεζικά προϊόντα». Νόμιμοι τοκογλύφοι, με δυσθεώρητες διαφορές στα επιτόκια, μάστορες των ψιλών γραμμάτων. Κατάπιαν ένα σκασμό δις από τις «διασώσεις» (πάνω στα δις των υπερκερδών της εικοσαετίας μέχρι την κρίση) κατάπιαν και σωρούς ξένων κόπων (ΑΤΕ, Κύπρου, Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο, ακίνητα και επιχειρήσεις του δημοσίου, αλλά και ιδιωτικά…)

 Ένα επίκαιρο παράδειγμα: θυγατρικές της Εθνικής και της Eurobank προσλήφθηκαν ως σύμβουλοι από το ΤΑΙΠΕΔ και το συμβούλεψαν να εκχωρήσει ακίνητα του δημοσίου σε ιδιώτες για 20 χρόνια και στη συνέχεια να πληρώνει ενοίκιο στην πρώην περιουσία του για το διάστημα αυτό (περίπου 600 εκ. για τα 20 χρόνια). Αυτοί όρισαν και το τίμημα της εκχώρησης (περίπου 250 εκ.). Εάν αυτά δεν σας φαίνονται ήδη τραβηγμένα να συμπληρώσω ότι οι ιδιώτες στους οποίους εκχωρήθηκαν ήταν άλλες θυγατρικές των δυο τραπεζών. Γιάννης κερνά και Γιάννης πίνει στην υγεία του κορόιδου.

 

Σήμερα οι τράπεζες απλώνουν πάλι τα δίχτυα τους. Η ψαριά με τα ανεμοδάνεια ήταν καλή (ο μισός πληθυσμός της χώρας βρέθηκε φεσωμένος) αλλά πια ξυπνήσανε οι χάνοι και δεν πέφτουν εύκολα μέσα. Πρέπει να βάλουν άλλα δολώματα: κάρτες, δώρα, πόντους, προσφορές.

 

Όποιοι τσιμπήσουν, πάλι χαμένοι θα είναι

 

 

Κόφτε και κανένα δέντρο

 

Απορώ τι κάνουν οι δημοτικές μας αρχές. Είναι η πόλη μας γεμάτη βρομόδεντρα που μας εμποδίζουν να παρκάρομε τα αμάξια μας. Χαλάνε τις βιτρίνες μας. Ρίχνουν και τα φύλλα τους! Άσε που χέζουν και τα βρομόπουλα που κάθονται απάνω και άντε πάλι να πλύνω το αμάξι.

 

Για τα μάτια του κόσμου κόβουν που και που κανένα, αλλά η κατάσταση έχει παραγίνει. Τόσα δέντρα έμειναν γύρω από τη Νομαρχία.  Δεκάδες στου Μπόλαρη. Η δε κατάντια του Σουδιανού που δεν μας αφήνουν τα δέντρα να δούμε τις λαμπερές βιτρίνες των αυτοκινητάδικων τι σας λέει;

 

Θυμάμαι που με έπιανε η καρδιά μου πιτσιρικάς περνώντας μέσα από τη στοά των πλατάνων και των ευκαλύπτων στο Σουδιανό. Ευτυχώς η τριτοκοσμική κατάσταση συμμαζεύτηκε λίγο αφού έχει μείνει λιγότερο από ένα στα δέκα δέντρα που υπήρχαν εκεί. Αλλά τι διάολο τα αφήνουν ακόμη; Στη Ζιμπάμπουε είμαστε;

 

Αμ η Νομαρχία; Είναι που είναι λίγα τα πάρκιγκ. Να έχομε και τα δέντρα να πιάνουν και χώρο; Το ίδιο και μέσα στη Δημαρχία. Ούτε σαράντα αμάξια δε χωράνε. Τσιμεντώστε επιτέλους το βρομοπαρκάκι. Γίνεται επίσης μια προσπάθεια εκπολιτισμού και στον Κήπο (όλο και κάτι κόβουν, όλο και κάτι τσιμεντώνουν) αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί ακόμη. Τι διάολο, μόνο στο λιμάνι θα γκρεμίζουν για να φτιάχνουμε νέες θέσεις για τα αμάξια; Άγριοι είμαστε πια;

 

 

…Και ρίχτε και λίγο τσιμέντο

 

Με αφορμή το προηγούμενο σκέφτομαι πόσο έχει προχωρήσει ο πολιτισμός. Ούτε ένα σχολείο με λίγο χώμα στην αυλή. Ούτε ένας δημόσιος χώρος με πράσινο ή χώμα.

Νομίζουμε ότι γκρούβωντας τις μυρωδιές και το χώμα, την πόλη μας και εμάς του ίδιους δηλαδή, γινόμαστε πιο πολιτισμένοι. Ζούμε εξάλλου την εποχή των εικόνων και του φαίνεσθαι.

Σημειώνω πάντως τη μεταφορά που ο ίδιος ο Χριστούλης μας χρησιμοποίησε περί εξωτερικής καθαριότητας και ομορφιάς των τάφων σε αντιδιαστολή με το εσωτερικό τους.

 

 

Βάρβαροι με σφυριά – Βάρβαροι με παράδες

 

Εικόνες ανείπωτης βαρβαρότητας για τη δράση του ISIS μεταδίδουν συχνά τα κανάλια. Για την πολεμική τους βαρβαρότητα έχουμε ξαναγράψει. Έχουμε επισημάνει επίσης το παράδοξο του ότι η χρηματοδότησή τους γίνεται από το εμπόριο πετρελαίου. Το πετρέλαιο δεν μεταφέρεται φυσικά με ντενεκέδες, αλλά με τα τάνκερ κάποιου δαιμόνιου ιδιωτικοπρωτοβουλία. Αυτό φυσικά είναι ανάξιο σχολιασμού από τα ΜΜΕ και ο εντοπισμός του καθωσπρέπει ιδιώτη, αδιάφορος.

 

Εδώ όμως θέλω να αναφερθώ στις εικόνες της βάρβαρης καταστροφής των στοιχείων του πανάρχαιου πολιτισμού της περιοχής. Μα βαριές και κομπρεσέρ αναβίωσαν τον πατριάρχη Αλεξανδρείας Θεόφιλο και αργότερα τον Θεοδόσιο τον Ιουστινιανό και τον Αλάριχο (για να θυμηθούμε και τα καθ’ ημάς).

 

Να δούμε όμως λίγο πιο ψύχραιμα την κατάσταση σήμερα; Πόσες υποθέσεις αρχαιοκαπηλείας έχουν αποκαλυφθεί και πόσες έχουν μείνει ακόμη κρυφές; Πόσες φορές έχετε ακούσει ότι οι γραβατωμένοι και παπιγιοναρισμένοι Σόθμπυς ή άλλοι ευυπόληπτοι οίκοι ξεπουλούν σε δημοπρασίες ελληνικά αρχαία; Πόσο καλά είναι διατηρημένοι - φυλαγμένοι οι αρχαιολογικοί μας χώροι; Πόσο προχωρά η αρχαιολογική έρευνα (πέραν προεκλογικών αναγκαιοτήτων);

 

Πόση διαφορά έχει, εν τέλει, η καταστροφή των αρχαίων που γίνεται σε λίγες μέρες από θρησκευτικό φανατισμό από αυτήν που γίνεται για παράδες σε διάρκεια δεκαετιών;

 

Όσο να ‘ναι όταν οι ζημιές γίνονται για παράδες, παίρνουν μια πατίνα πολιτισμού. Δεν μπαίνει δα όποιος κι όποιος στα Σόθμπυς.