12172017Κυρ
ΕνημέρωσηΠεμ, 09 Νοε 2017 11am

Αξίες & Συνήθειες: Κάθε Πέρισυ και Καλύτερα.... - Φάκελος Δια(σ)τροφή

Γράφει  ο Κυριάκος Γ. Κώτσογλου*
 
Φέτος, μετά από πολλά χρόνια έκανα – κατά μία έννοια - Χριστουγεννιάτικες διακοπές και πιστέψτε με ένοιωσα όπως ακριβώς νοιώθει ένας ασθενής ή ένας φυλακισμένος όταν βγαίνει μετά από πολύ καιρό από το "ίδρυμα" στο οποίο "νοσηλευόταν". Θυμήθηκα τον Άντονι Χόπκινς στη "Σιωπή των Αμνών" να λέει με την απαράμιλη υποκριτική του "δεν μπορώ να δω δέντρα ή νερό να κυλάει." καταδυκνείωντας ακριβώς εκείνον που έχει έλλειψη παραστάσεων πέρα από την ίδια τη θλιβερή του πραγματικότητα. Ήθελα να βλέπω και να ακούω συνεχώς, άσχετες εικόνες και ήχους, συζυτήσεις καφέ οι οποίες δε με αφορούσαν καθόλου, ακόμα και κουτσομπολιά τα οποία κάτω από άλλες συνθήκες θα με άφηναν αδιάφορο ή ακόμα χειρότερα, θα με ενοχλούσαν. Δεν πειράζει σκεφτόμουν, θα καθαρίσω το μυαλό μου, θα αποτοξινωθώ. Όμως, για πολλούς λόγους....είχα άδικο.

ΕΛΕΠΑΠ γιατί "η ζωή χρειάζεται όλα τα παιδιά της"

Η προσπάθεια του προσωπικού και της διοίκησης θα συνεχιστεί μέχρι να γίνει κοινό κτήμα η άποψη ότι "η ζωή χρειάζεται όλα τα παιδιά της".
 
Σ.Σ.  Στο κείμενο του προηγούμενου μήνα  για τα 25 χρόνια της ΕΛΕΠΑΠ ο δαίμονας της στοιχειοθεσίας εξαφάνισε  την παραπάνω τελευταία φράση η οποία ήταν και η κατακλείδα της διάθεσης που κυριαρχεί

Γιατί Κοινωνικό Στέκι και στα Χανιά

Γράφει ο Μάρκος Χατζησάββας*
 
        Η παρεξηγημένη γενιά μας, αυτή που στις συζητήσεις μας τη λέμε "χαμένη γενιά", που δεν έζησε το ΕΑΜ, τον εμφύλιο, το Μάη του 68, τη χούντα και το Πολυτεχνείο, ίσως και να μην είναι και τόσο χαμένη τελικά… Όταν η γενιά μας αποκτούσε συλλογική συνείδηση και διαθέσεις στράτευσης, εμείς  παραλαμβάναμε "κουρασμένες" και παρακμιακές λογικές και αντιλήψεις. Γινόμασταν δέκτες της ήττας που ερχόταν με γρήγορους ρυθμούς, από τις προηγούμενες γενιές που κουβαλούσαν πάνω τους ιδεολογική και πολιτική περιχαράκωση και αποχή από κοινωνικές δράσεις.

Τι Είναι Βιοηθική; Μια Συνοπτική Αναφορά

Γράφει ο Γιώργος Χαραλάμπους
 
Ίσως την πιο εντυπωσιακή εξέλιξη στην μελέτη της ηθικής φιλοσοφίας κατά την διάρκεια του δεύτερου μισού του 20ου αιώνα απετέλεσε το αυξανόμενο ενδιαφέρον μεταξύ των φιλοσόφων και όχι μόνο για την εφαρμοσμένη ηθική· δηλαδή για την εφαρμογή κανονιστικών ηθικών θεωριών σε καθημερινά πρακτικά ζητήματα. Τέτοια ηθικά ζητήματα, όπως η φυλετική ισότητα, τα ανθρώπινα δικαιώματα, και η δικαιοσύνη είναι πια προεξέχουσας σημασίας. Όπως επίσης και ερωτήματα που σχετίζονται με την αξία της ανθρώπινης ζωή και που ανακύπτουν μέσα από διλήμματα που αντιμετωπίζουμε στην καθημερινή μας ζωή όπως της άμβλωσης ή της ευθανασίας.

H αξία του Εμβρύου

Γράφει ο Γιώργος Χαραλάμπους
 
   Ο καθορισμός του συνταγματικού και ηθικού στάτους του εμβρύου αποτελεί ένα ζήτημα θεμελιακής σημασίας τόσο για την οριοθέτηση των περιορισμών που δικαιούται να επιβάλλει η πολιτεία στο ζήτημα της άμβλωσης όσο και για τον προσδιορισμό του θεμιτού χειρισμού του εμβρύου με τις νέες επιστημονικές μεθόδους. Το ζήτημα της αξίας του εμβρύου είναι δυσεπίλυτο, καθότι τα σημερινά όρια της επιστημονικής μας γνώσης δεν διευκολύνουν την αναγνώριση μιας αντικειμενικής πραγματικότητας, που να έχει οικουμενική ισχύ. Έτσι η αντίληψη μας για την αξία του εμβρύου επηρεάζεται αναλόγως από θρησκευτικές, κοινωνικές, φιλοσοφικές αντιλήψεις, κάτι που γίνεται εμφανές στις διαφορετικές νομοθεσίες που επικρατούν από χώρα σε χώρα.

EΛΕΠΑΠ, 25 χρόνια προσφοράς στην Χανιώτικη Κοινωνία

 
Φέτος συμπληρώνονται 25 χρόνια από την ίδρυση του Παραρτήματος Χανίων της ΕΛΕΠΑΠ. Με αφορμή αυτό το γεγονός θελήσαμε να επικοινωνήσουμε με την τοπική κοινωνία καθώς θεωρούμε ότι η ενημέρωση και η επικοινωνία είναι τα καλύτερα μέσα που έχουν φορείς όπως η ΕΛΕΠΑΠ για να προβάλουν το έργο και τις προσπάθειές τους προς τα έξω. Στο χώρο που μας παραχώρησε η Πυξίδα θα προσπαθήσουμε να περιγράψουμε σε αδρές γραμμές τη λειτουργία του κέντρου, τις υπηρεσίες που προσφέρει και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει.

Αυτοκτονία με Ιατρική Συνδρομή

            Η αυτοκτονία, ένα από τα πιο δυσεπίλυτα ζητήματα πρακτικής εφαρμογής της θεωρητικής έκφανσης της ανθρώπινης ύπαρξης, είναι σε γενικές γραμμές κατακριτέα. Δεν μπορεί όμως με την ίδια ευκολία να ειπωθεί το ίδιο και για την αυτοκτονία με ιατρική συνδρομή. Βέβαια η υποβοήθηση στην αυτοκτονία θεωρείται ποινικό αδίκημα, και πιο συγκεκριμένα στην ελληνική νομοθεσία υπάγεται στα αδικήματα κατά της ζωής× η ιατρική συνδρομή στην αυτοκτονία δεν μπορεί όμως να υπαχθεί στην ίδια κατηγορία, τουλάχιστον για όλο τον αριθμό των περιπτώσεων.
 
            Συνήθως οι περιπτώσεις στις οποίες αναφερόμαστε αφορούν ασθενείς σε τερματικό στάδιο, με αφόρητους πόνους ή ανθρώπους καθηλωμένους σε αναπηρικά καροτσάκια, οι οποίοι έχουν περιέλθει σε μεγάλη ή σχεδόν απόλυτη εξάρτηση από τρίτους ή από μηχανήματα. Είναι αυτοί οι ίδιοι οι ασθενείς, που ζητάνε βοήθεια ούτως ώστε να τερματίσουν με ένα καλύτερο τρόπο την ζωή τους.

Πωλ Νιούμαν, Ρόμπερτ Ρέντφορντ, Προκτερ & Γκαμπλ και…… ROL

Έχουν – δυστυχώς – περάσει πολλά χρόνια από τότε που πρωτοείδα το "Κεντρί", μια – κατά την ταπεινή μου γνώμη - εκπληκτική ταινία, με πρωταγωνιστές τους Πωλ Νιούμαν και Ρόμπερτ Ρέντφορντ. Για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεότεροι, με βάση το εξαιρετικό σενάριο της ταινίας, οι δύο πρωταγωνιστές ξεγελούν συνεχώς έναν χαρτοπαίκτη και τζογαδόρο κακοποιό ο οποίος, παρότι εξέχων στέλεχος του υποκόσμου και έχοντας καταλάβει ότι τον "κλέβουν" με το γάντι δεν μπορεί καν να εκφράσει τα συναισθήματά του – ευγενικά και μη – αφού όπως ο ίδιος κάποια στιγμή ομολογεί, "δεν μπορώ να τους κατηγορήσω ομολογώντας απλά, ότι κλέβουν καλύτερα από εμένα…..".

Η Κρητική Διατροφή

Η Κρητική Διατροφή
Γιώργος Αγοραστάκης
Εκδ. Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση Χανίων
 
 
Το διατροφικό ως θέμα τα τελευταία χρόνια γνωρίζει ιδιαίτερη δόξα. Είτε λόγω μιας πραγματικής ανησυχίας μερίδας της κοινωνίας μας είτε λόγω ενός ρεύματος που συχνά έχει χαρακτηριστικά που αγγίζουν την μόδα. Σε κάθε περίπτωση έστω και δειλά το τι τρώμε, το πως πρέπει να τρώμε αλλά και το γιατί αυτών των διαδικασιών γνωρίζει πολλές ανιχνεύσεις αλλά και ερμηνείες.
 
Αρκετά νωρίς όσοι επιστημονικά προσέγγισαν τα θέματα διατροφής συνέδεσαν την υγεία και την ευεξία με ένα συγκεκριμένο μοντέλο διατροφής το οποίο συναντούσαμε στην Κρήτη κάποια χρόνια πριν. Κάπου εδώ που άρχισε η ανίχνευση και η ανάγκη επιστημονικής απάντησης σε ποιο μοντέλο διατροφής πρέπει να στηριχθούν οι σύγχρονες κοινωνίες άρχισαν οι ηθελημένες ή τυχαίες συγχύσεις. Κρητική ή Μεσογειακή Διατροφή; Είναι 2 ίδια ή διαφορετικά μοντέλα;Ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν κάθε μοντέλο;

Διαφήμιση και… Ευφήμιση ή Δυσφήμιση ;

Γράφει ο Κυριάκος Γ. Κώτσογλου
 
Θα ήμουν ψεύτης αν έλεγα ότι έχω έστω και μέτρια αντίληψη σχετικά με το τι γίνεται γύρω από τις χρεώσεις της κινητής και μη τηλεφωνίας, παρόλο που ο τηλεοπτικός χρόνος που καταλαμβάνουν οι αντίστοιχες διαφημίσεις στη μικρή μας οθόνη είναι πλέον πολύ μεγάλος αν όχι ο μεγαλύτερος. Ακόμα πιο μπερδεμένος νοιώθω από το γεγονός ότι καμιά από τις υπάρχουσες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας δεν έχει καταφέρει να καταστεί αναγνωρίσιμη μέσω των μηνυμάτων της.

"Παλεύουμε για ένα ανοιχτό ΚΗΦΑΑΜΕΑ για να συνεχίσουμε να ζούμε...

"Παλεύουμε για ένα ανοιχτό ΚΗΦΑΑΜΕΑ  για να συνεχίσουμε να ζούμε και να ονειρευόμαστε όπως και οι υπόλοιποι άνθρωποι"

 
 
Ονομάζομαι Σ. Θ. και είμαι μητέρα τριών παιδιών.
 
Το ένα μου παιδί, που είναι σήμερα 8 χρονών, έχει σοβαρή αναπηρία.( ’νω του 80%).   Έχω αντιμετωπίσει όλα αυτά τα χρόνια σοβαρές δυσκολίες και έχω αντικρίσει την αναλγησία, την υποκρισία και το ψέμα από όλους αυτούς που υποτίθεται ότι πρέπει να μας στηρίζουν και να μας βοηθούν.
Τα τελευταία δύο χρόνια το παιδί μου φιλοξενείται στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας και Απασχόλησης Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες (ΚΗΦΑΑΜΕΑ).
 Θα ‘θελα να καταθέσω την προσωπική μου εμπειρία και την προσωπική μου αγωνία όσον αφορά το Κέντρο.

Η παραδοσιακή κρητική μουσική στο έντεχνο τραγούδι

του Γιώργου Φραντζεσκάκη
 
            Το γεγονός ότι ακόμα και σήμερα, στην εποχή του διαδυκτίου, όπου άνθρωποι από όλο τον κόσμο έρχονται συνεχώς άμεσα και εύκολα σε επικοινωνία, και όπου κατακλυζόμαστε συνεχώς από τη δυτική μουσική, αλλά παρ’ όλα αυτά η κρητική μουσική παράδοση παραμένει ψηλά στα γούστα και τις προτιμήσεις των νέων κρητών, είναι μία απόδειξη του γεγονότος ότι η κρητική μουσική παράδοση όχι μόνο δεν είναι ένα μουσειακό μουσικό είδος, αλλά  παραμένει ζωντανή, με διάρκεια στον χρόνο μέσα στον οποίο εξελίσσεται. Στο ίδιο συμπέρασμα, όμως, καταλήγουμε και με έναν διαφορετικό συλλογισμό.

Ανεύθυνη Αποτίμηση της Επετείου του Πόλυτεχνείου

Τραγούδια του Θεοδωράκη παίζουν πάλι στο ραδιόφωνο, μελωδίες ασορτί με λευκά κολλητά ζιβάγκο. Όλο αυτά στον ύπνο μου. Αναμνήσεις γονέων, ονειρώξεις εφήβων, μα ούτε λόγος περί πολιτικής. Μίας λοιπόν και πάλι κάτι πρέπει να γιορτάσουμε και φέτος τον Νοέμβρη  σας παρουσιάζω μια:
 
ΑΝΕΥΘΥΝΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΗΣ ΕΠΕΤΕΙΟΥ ΤΟΥ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟΥ
 
Έχουν περάσει 30 χρόνια πια και,ναι, το πολυτεχνείο είναι νεκρό. Ήταν ήδη νεκρό από την στιγμή που απόχτησε ύπαρξη στον φαντασιακό πλανήτη της Ελληνικής ιστορίας. Ως κουφάρι, πλανάται κάθε χρόνο πάνω από την Πανεπιστημίου και κατά περίεργο τρόπο δημιουργεί δύο νοητούς χώρους, στους οποίους η μεταπολιτευτική πολιτική ζωή της χώρας κατοικεί ακόμα και σήμερα.

Πέθανα και δεν το ήξερα…

Υπάρχουν φορές που ακούς ανθρώπους να μιλάνε και νομίζεις πως αν δεν έχουν βγει από τον τάφο, μάλλον πρέπει να έχουν δραπετεύσει από άσυλο. Είναι κάτι παραδοσιακοί και γραφικοί, κοντόθωροι, συχνά ηλικιωμένοι, ακαθόριστης πνευματικής ηλικίας που τους ακούς να μιλάνε για ηθική, για φιλοσοφία της καθημερινότητας, για πολιτική, και σκέφτεσαι, όπως, εύστοχα παρατηρεί ένας φίλος μου, πως "αυτοί, μάτια μου, έχουν πεθάνει και δεν το ξέρουν…".

Νέες Εφαρμογές της Μοριακής και Γενετικής Βιοτεχνολογίας

 
Η ξαφνική παρουσίαση των νέων εφαρμογών της μοριακής και γενετικής βιοτεχνολογίας οδήγησαν ταυτόχρονα στην απόρριψη των εφαρμογών αυτών από το κοινό. Λόγο κυρίως  ελλιπούς ενημέρωσης, το κοινό αποφάσισε ότι θα ήταν προς όφελος του να μην αποδεχθεί οποιονδήποτε νεωτερισμό, που θα διατάρασσε μια υποτιθέμενη αρμονική συμβίωση του με την φύση και που θα έθετε σε κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη του. Απομακρυσμένοι από μια τέτοιου είδους a-priori καταδίκη των γενετικών εφαρμογών πρέπει να κρίνουμε αντικειμενικά και απροκατάληπτα πότε οι εφαρμογές αυτές της μοριακής/γενετικής βιοτεχνολογίας (που περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων παραγωγή εμβολίων, βιο-αναπλάσεις  βεβαρημένων εδαφών, παραγωγή βιοαποδομήσιμων πλαστικών, έγχρωμο βαμβάκι, φυτά ανθεκτικά σε ασθένειες ή ακραίες συνθήκες του περιβάλλοντος και βελτιωμένα θρεπτικά συστατικά) υπερβαίνουν το όριο του επιτρεπτού και ως επακόλουθο πρέπει να απορρίπτονται. Επίσης πρέπει να αναρωτηθούμε αν είναι εύλογη μια απαίτηση για μηδενικό ρίσκο ως προς τις επιπτώσεις, στην περίπτωση μας, των γενετικά τροποποιημένων καλλιεργειών στην δημόσια υγεία ή και το περιβάλλον.

ΑΠΩΛΕΙΕΣ...από το χώρο του Ελληνικού τραγουδιού

Γράφει ο Γιώργος Βαβουλές
 
ΒΙΚΥ ΜΟΣΧΟΛΙΟΥ
 
Στις 16 Αυγούστου η μεγάλη κυρία του λαϊκού μας τραγουδιού Βίκυ Μοσχολιού άφησε τον κόσμο αυτό και  ανέβηκε στου Παραδείσου τα μπουζούκια. Ως γνωστόν πάλεψε με την επάρατη νόσο για αρκετά χρόνια με κουράγιο και σθένος. Η Μοσχολιού διέγραψε μεγαλόπρεπη πορεία στο χώρο του γνήσιου λαϊκού τραγουδιού αφήνοντας μας τις μεγάλες ηχογραφήσεις της με τη μελωδική και ξεχωριστή της φωνή και τις αναμνήσεις από τις εμφανίσεις της για όσους την απόλαυσαν από κοντά.

Κρήτη 2004 – Γη και Πολιτισμός, Εκ των υστερών …

 
 
   Η ιστορία ξεκίνησε αρκετούς μήνες πριν σε μια κουβέντα όπου πρωτοτέθηκε η ιδέα για την πραγματοποίηση μιας Γιορτής προϊόντων και πολιτισμού της Κρήτης. Συνομιλητής σε εκείνη την κουβέντα ο Νομαρχιακός Σύμβουλος Χανίων και πρόεδρος της Αναπτυξιακής Χανίων Αντώνης Παπαδεράκης. Σε μικρό χρονικό διάστημα είχε υιοθετηθεί η ιδέα. Μια Γιορτή, με στόχους και οράματα. Μια γιορτή της Κρητικής γης, του κρητικού πολιτισμού και των ανθρώπων της Κρήτης. Έτσι ξεκινήσαμε …
Στη συνέχεια  (με δυσκολίες, δυστοκίες, αφισβητίσεις, μικροτρικλοποδιές, να τα θυμόμαστε και αυτά!) τα πράγματα κύλησαν. Με φορείς και ομάδες του Νομού Χανίων να αγκαλιάζουν την ιδέα. Με μια ομάδα υλοποίησης που (ειδικά τις τελευταίες μέρες  πριν τη γιορτή ) δούλεψε με ρυθμούς και αποδοτικότητα που θα ζήλευαν πολλοί επαγγελματίες. Η Γιορτή έγινε 18-19 Σεπτεμβρίου. Μάλιστα  έγινε (κατά γενική ομολογία) με μεγάλη  επιτυχία.. Ζώντας εκ των έσω τόσο την ιδέα όσο και την πορεία  υλοποίησης της καταθέτουμε εδώ κάποιες παρατηρήσεις.
 
 

Εδώ στον (ευρωπαϊκό) Νότο

 
Ένα ταξίδι που αιτία ήταν η συμμετοχή στο Γ’ Συνέδριο της Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών της Ιβηρικής Χερσονήσου και της Λατινικής Αμερικής που οργανώθηκε από το Βασκικό Πανεπιστήμιο στη πόλη Vitoria-Gasteiz, είναι η αφορμή για μερικές σκέψεις περιηγητικού περιεχομένου.
 
Πολλές φορές ακούμε συγκρίσεις που περιλαμβάνουν τη χώρα μας μαζί με κάποιες άλλες που και γεωγραφικά απέχουν αλλά και που δεν έτυχαν ανάλογες ή παρόμοιες διαδρομές μέσα στην ιστορία. Φυσικά όλοι μας καταλαβαίνουμε ότι μεθοδολογικά κάτι τέτοιο είναι εσφαλμένο, αφού δεν επιτρέπεται να συγκρίνεις ανόμοια είδη. Παρ’ όλα αυτά επιμένουν οι περισσότεροι άνθρωποι και οι συνέπειες καταλήγουν να είναι καταθλιπτικές, ψυχολογικά τουλάχιστον.

Κρήτη 2004 – Γη και Πολιτισμός, Για το πρόγραμμα...

Στον μουσικό τομέα, τις εκδηλώσεις την πρώτη μέρα  άνοιξαν Κρητικά νεανικά συγκροτήματα μουσικά και χορευτικά με κέφι και πολλή όρεξη έδωσαν το χρώμα της παράδοσης ενώ τη σκυτάλη αμέσως μετά πήρε το παραδοσιακό σχήμα
του Κωστή Αβυσσινού και αργότερα η "Οκτάβα".
 
Ο ΚΩΣΤΗΣ ΑΒΥΣΣΙΝΟΣ γιος του Ηρακλειώτη βιολάτορα Γιώργη Αβυσσινού που έχει γράψει τη δική του ιστορία –ως γνωστόν στην επαρχία Πεδιάδας του Ηρακλείου παραδοσιακά παίζονταν πάντα βιολί- έχει τη δική του παρουσία στο χώρο του έντεχνου και παραδοσιακού τραγουδιού και έχει κυκλοφορήσει 1 προσωπικό δίσκο το 1996  το "Του Λιβυκού το πέλαγος" σε τραγούδια του ίδιου και του Δημήτρη Αποστολάκη από τους Χαϊνηδες.  Ο ίδιος παίζει μπουλγαρί και τζουρά ή ταμπουρά και τραγουδάει ενώ τον συνόδεψαν  ο Γιώργης ο Μαυρομανωλάκης στην κιθάρα και στο τραγούδι και δυο ακόμα μουσικοί στο βιολί και στα κρουστά. Πολύ καλή η επιλογή των τραγουδιών από το ευρύτερο παραδοσιακό ρεπερτόριο και οι εκτελέσεις με πολύ πιστότητα και χρώμα. Ξεχωρίσαμε δύο πανέμορφα Σμυρνέϊκα και τον "Λουσακιανό" όπως παίχτηκε στην πρώτη εκτέλεση με τον Χαρίλαο με το οποίο έκλεισαν την εμφάνιση τους.
 

Οι Μάγκες δεν υπάρχουν πια τους πάτησαν τα τρένα

Γράφει ο Νίκος Λαμπαθάκης

Δεν έχει περάσει πολύς καιρός από τότε πού ο Υπουργός Τουρισμού δήλωνε
ότι η Κρήτη θα αποτελέσει τη Ναυαρχίδα για την Τουριστική Ανάπτυξη και Προβολή της Ελλάδος και όλοι σκεφτήκαμε η ακόμα αναφωνήσαμε το περίφημο... 
ΚΑΙΡΟΣ  ΗΤΑΝ.

Αλήθεια,σε πιο σημείο άραγε της ναυαρχίδας βρίσκονται τα Χανιά;
Πλώρη  η Πρύμνη ;

Ιδιωτική Ιατρική Ασφάλιση και Γνώση του Γενετικού Υλικού

 Η ξαφνική επέκταση της γενετικής τεχνολογίας, με την αναδυόμενη γνώση του γενετικού υλικού, εγείρει πολύπλοκα ερωτήματα όσων αφορά τη σχέση ασφαλιζόμενων και ασφαλιστικών εταιριών. Η γνώση του γενετικού υλικού αναπόφεκτα θα επηρεάσει με ποικίλους τρόπους την λειτουργία των δημόσιων και ιδιωτικών ασφαλιστικών ταμείων υγείας. Στο παρακάτω κείμενο επιδιώκω να παρουσιάσω  συνοπτικά ορισμένα επιχειρήματα τόσο υπέρ όσο και κατά της χρήσης των πληροφοριών αυτών από τις εταιρίες ιδιωτικής ασφάλισης.
 
Η προσβασιμότητα που έχουν οι ασφαλιστικές εταιρίες στις ιατρικές πληροφορίες των υποψήφιων ασφαλιζόμενων είναι αξιοσημείωτη. Αυτή η δυνατότητα έχει τοποθετήσει τους ασφαλιστές σε μια καλή θέση, με την ικανότητα να κάνουν σωστές προβλέψεις και να επιλέγουν με σωστό τρόπο ποιους θα ασφαλίσουν και ποιους όχι. Αν και οι εταιρίες δεν χρησιμοποιούν DNA εξετάσεις προς το παρόν,(κάτι τέτοιο συνήθως απαγορεύεται από το νόμο, εκτός αν περιέχονται ήδη στον ιατρικό φάκελο) χρησιμοποιούν εξετάσεις που μπορεί να θεωρηθούν ως γενετικές εξετάσεις, όπως οι εξετάσεις αίματος. Η πιθανότητα όμως να υπάρχει η δυνατότητα από τις ασφαλιστικές εταιρίες να προβλέπουν με ακρίβεια την ιατρική κατάσταση ενός ατόμου, εγείρει πολλά ηθικά, κοινωνικά και νομικά ερωτήματα, που χρήζουν άμεσης απάντησης.